camillaochkaffe

Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla Augustsson - 31 maj 2011 22:39

Det var riktig kul att stå där och kika idag. 

Va spännande heat mm och.... dom vann.. Kan ju inte bli bättre toppen kul .

Hejja Indianderna. 


Imorgon är det skola kort dag till 12. efter det blir det upp till Mostugan med Birgitta och Aron och knalla femman. röra lite på fläsket liksom. 


Vann de 2 sista boxarna av Grey`s på tradera såg jag nu när jag kom hem LOVELY!!! 

+ en med fem sässonger av DR Quinn. Nice nice. bra skit. 


Lång helg snart med... satte in att jag kunde jobba ifall det blev nått så me lite tur kanske nån ringer. :) 

Om inte annat får jag ledigt. ;) bra vilket som. :)

Av Camilla Augustsson - 31 maj 2011 06:20

Gick bredvid på jobbet igår. Va kul. Brukaren var glad att se mig. ( träffa henne när jag praktiserade ) Så det var ju possitivt. Skönt med eftersom man jobbar så nära på som personligassistent. 


Idag går jag 7-16. Ska se om vi får tag på sköterskan med så jag får deligation. 


Skönt och ha allt klart tills det är dax att börja på riktigt den 20 juni.


Imorgon blir det skola och sen långledigt. och nästa vecka blir det två dagar i skolan. 

Så har som sagt bara 3 dagar kvar i skolan sen är denna terminen gjort fattar ni!! jag har klarat en hel termin i skolan!! fan va bra av mig!! stolt över mig själv helt klart!!. riktigt stolt!



Wihooo.  Och sen hoppas man bara på att operationen lyckas.. att jag inte får mer komplikationer en någon annan. utöver dumpning mm. Då är jag nöjd och glad och kan påbörja termin 2 sen efter sommaren. 



Nej en snabb kopp kaffe till nu sen ska jag och silver trampa iväg mot jobbet. 



Tjing

Av Camilla Augustsson - 30 maj 2011 06:55

Måndag hela dagen lång. 


Grattis Mormor på din dag 88år hurra!!  


Min älskade Mormor fyller år idag. tänk hela 88år.

Vilket långt liv hon har haft. även om det sista året inte har varit vädigt henne.

Hon fick en stroke.. nu ligger hon där och kan inte röra högra sidan stackarn. glider in och ur medvetandet beroende på hur mycket mediciner dom har varit tvungna att pumpa i henne.. stackarn. Älskade lilla mormor starkare än en oxå.


Idag ska jag gå bredvid på jobbet. Inför sommaren. :)

Ska bli intressant och kul får hoppas att det funkar med brukaren med.

Menar när man ska jobba så tätt inpå då måste det funka.

Men det hoppas vi på!.

så ska jobba från 15:45-22 idag. och dag passet från 7-16 på tisdag.


Just nu dricker jag mitt älskade kaffe.


9.45 ska jag möta upp tjejerna, svägerskan och Vanja på Bageriet och fika med dom. Mysigt! För min del blir det ju kaffe såklart med en skvätt mjölk.

Men det gör mig iiinget alls.


Nu är det BARA  10 dagar kvar tills operationen sjuukt fort går tiden. Skönt är väl det för snart är det gjort. 

Underbart. 



Av Camilla Augustsson - 28 maj 2011 19:08

Ska jag små kika på nu med älsklingen samtidigt som jag sitter och skriver min del av grupparbetet... ångrar inte en sekund att jag köpte denna :



   Så skön att ha i knät när man sitter och skriver med laptopen man får en mycket bättre arbetställning. 


Så det var ett bra inköp tror den kostar 129kr på IKEA och är värd varändra krona enligt mig. ;) 


Ska ta mig en stor kopp kaffe som jag kan ha undertiden som jag skriver mitt arbete.. rätt skönt att man inte behöver kika på tangenterna hela tiden när man skriver heller för lite spännande är det allt med Speedway trotts allt. 

Mitt intresse har ju kommit tack vare älsklingen. :) För han brinner ju för det och sina mopeder som intresse. :) 


Jaja nu får jag sluta blogga så jag får nått gjort. 


Läjter my friends. 

Av Camilla Augustsson - 28 maj 2011 13:56


Den här älskar ja med henne. 



Även denna.. fast med Kent.


Lyssna och njut

Av Camilla Augustsson - 28 maj 2011 11:14

Mina kära läsare.. så är jag nyopererad ... nervös tanke. :) 

Är ju som sagt mer nervös inför denna operationen än förra. 

Fast är ju bara bra att vara lite nervös tror jag. 

Har ju alltid varit inläst på både framsidan och baksidan av operationen. 

Är medveten att man kan få ett helvete om man har otur. 

Eller ren lycka om allt går som det ska. 


Jag själv tror ju bara att det är bra om man är inläst på både det bra och dåliga. 

En del blundar ju för det dåliga. Men icke jag. 


Får se om jag får med mig älsklingen ut på femman om vädret inte blir sämmre för då skippar även jag den rundan. 

Inte så kul att behöva gå ute om det öser ner. 
Har ju inga regnkläder än för väntar med det tills ja gått ner allt.

eller ja nästan allt iaf.. Är ju inte det billigaste o köpa heller.


Idag blir det att plugga lite.. skriva rent min del av det "muntliga" till min grupp.. och sen få deras så jag kan skicka in det skriftligt till läraren med mina reflektioner på.


Annars händer det nog inte så mycket mera idag faktiskt.

Ska ta mig en drink nu. iaf. :)


Ha en skön lördag. 

Av Camilla Augustsson - 27 maj 2011 20:30

Skönt med helg.. lovely lixom. :) 

blir iof massa plugg i helgen men det får gå ;) 

har ju bara 1 dag i skolan nästa vecka i och med att jag går introduktion på sommar jobbet på måndag och tisdag.. skola onsdag ledig tor-måndag. skola tisdag - onsdag och operation torsdag... iiii tänker man så är det jätte snart. ;) 


Igår fick jag äntligen upp mina hyllor. Älsklingen fick lånat en slagborr så nu sitter dem så fint ovanför sänge. . lookie lookie


 

       Så blev det.. bortse från våran obäddade säng. :) 

Jag blev super nöjd iaf. :)


Det enda som återstår nu är en vit gardrob.

En sån här vill vi ha typ.


    

Sen är jag nog rätt nöjd.. där inne iaf. 

Vill ha upp sovrumsdörren och få den vitmålad med. 

Sen ska vi måla om i hallen oxå. 

Köket får vara som det är. . vi har ju inte planer på att bo kvar här i alla evigheter eftersom om vi har turen och få barn sen så blir denna bostaden alldeles för liten. 


Efter skolan idag plugga vi lite på Valvet.. efter det åkte jag hem till Vanja och drack kaffe mm hon fyller år idag så hade med mig en liten present till henne. 

Det var trevligt.. stört skön är hon.


Älskalingen är iväg hos en vän.. så här sitter jag all alone.. fast lite skönt det med även om det är tomt. ;) 

Men nu ska jag iaf dra på en film tror jag och mysa ner mig under filten i soffan med en kopp kaffe. :) 


( har minskat 1 kilo till... går sakta ... mycket sakta men säkert. ) Ner iaf och inte upp. :P 

Av Camilla Augustsson - 25 maj 2011 18:01

Livet är allt bra orättvist ibland.. inte hänt mig nått men någon i min omgivning. 

Ge inte upp.. Tänker på er!  


Never stop dreaming your inspired future.
Believing in your dreams is only the first step,
but unless you have a dream that you believe in,
you are leaving your future to random chance.



Idag har vi sett på filmen i skolan.. helt ok .. men mycket etik i det hela som vi disskuterade om efteråt.

Kan ju meddela att jag varit värsta flummet idag... herregud fanns liksom inget stopp... en fnittrig 14-is.


Efter skolan åkte jag , Birgitta och Aron upp till Mostugan och tog oss ann 5an.

Gick bra.. i morgon ska vi dit igen. Känns så skönt och tillfredställande efteråt.

Va ju så besviken sist... när det blev som det blev på samma runda.

Fast idag gick vi inte lika fort.. så det gick mycket bättre!!


Skönt när man kan gå ett gäng ihop som puschar varandra mm. blir lättare att komma iväg då.


Till sommaren kanske ja ska få ett extra jobb med.. som ger lite extra klirr i kassan. Aldrig fel.. och välkommet.


Ska snart ta mig en dusch... sen blir det att plugga lite och efter det

GREY`S ANATOMY det är grejer det. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vikten

Skolan


Ovido - Quiz & Flashcards