camillaochkaffe

Alla inlägg under oktober 2012

Av Camilla Augustsson - 30 oktober 2012 11:55

Som sagt så går renoveringen sakta men säkert framåt. 

Längtar så efter mina 2 rum. Att få skruva ihop alla möbler och att få allt på plats. 

Ska bli så skönt när det är klart. 

Golvena har en mellan slipning och 2 lackningar kvar... men de väntar vi med tills tapeterna är uppe. 

Spackel har vi fått på väggen i storarummet nu. Så idag ska det väl slipas och sen ska det på ett lager till. 

Efter det är det taket som ska få på sig ny färg innan tapeterna kommer upp i storarummet. 

Sen är det sovrummets tur. Samma "behandling" där. 


Golvet.

    


Här ser man steg för steg. Är lite från båda rummen. Men slutressultatet är det samma. :) 


Ny färg runt fönstrena har det blivit med och spacklat som sagt. 


     


Så mintgröna är väggarna för tillfället ;) 



Så sakta men säkert blir rummet klart. <3


Nu ska jag gå ut och kratta ihop löv och lägga runt rosorna så dom överlever vintern. 

Sen ska jag måla ett sista lager runt fönstrena. 


Nu har ni lite koll på läget i "slätteborg"


Av Camilla Augustsson - 17 oktober 2012 19:56

Med både huset och mig själv.


Min borg börjar bli fin.. eller är iaf lite närmare ett slutressultat i både storarummet och sovrummet. Som jag längtar!


Idag slipas förnissingen bort från plankorna. Gud så fint det kommer bli när allt är borta och vi kan lacka dom!. Blev att riva tapetern i storarummet med. Men det gör inget.

Går som sagt sakta men säkert frammåt och man har ju alltid nått att göra. 

Vi ska även börja måla fodringen runt fönstrena när vi har slipat. Så får vi ta Trät runt själva fönstrena till våren/sommaren när det är lite varmare ute. 


Men i morgon blir det jobb! 14.30-20.30 Fått lite tider nu och det känns underbart!!

Innan det ska Sandra hämta upp mig så ska vi åka ut till skogen och plocka svamp om  vi nu hitta några. Här i slätte fanns de då inga trattis inte där vi gick!. Hitta bara några gulingar!. 




Idag har ja varit hos läkaren.

Men nu ska ja väl bli mitt "gamla" ja igen. 


Är förövrigt så jävla nöjd med min läkare! Han tar sig tid, läst i journalen och bryr sig på ett bra sätt. Har alltid fått berätta hela mitt livshistoria när ja fått nya läkare förut!. När dom har haft allt i datorn....... om och om igen.


Men gissa vad. Han hade läst, Han kom ihåg mig från ett besök från VCT när han jobbade där i Töreboda!

Hoppas verkligen att han blir kvar som läkare där nu!. För han är guldvärd!.




För övrigt.... stor sorg idag. Inget Grey´s Anatomy :( buhu huu.. Får väl hitta nått annat att kika på!. :) 

Av Camilla Augustsson - 12 oktober 2012 21:52

Vaknar ju tidigare än en pansionär för tillfället. Runt 7

Så då går ja upp och sätter på kaffe för o vakna till lite mer. 


Marie va här på förmiddagen och fika med mig.. Det var mycket trevligt!. 

När hon åkte hemmåt tog ja och sparkade mig själv i baken och tog en snabb promenad på spåret. 

Och efter det blev det att stapla och kasta upp ved. 

Har även fått slipat lite till och spacklat. 


I morgon kommer systrarna + två av syskonbarnen och vovvarna. Ska bli roligt!

Av Camilla Augustsson - 11 oktober 2012 10:23

Går sakta men säkert frammåt. 

Golven är ute ( hitta fina granplankor under ) Som vi ska slipa och lacka. :) 


Har rivit tapeter i sovrummet, fått jordad el och lite fler uttag. 


Det vi håller på med inne nu är att slipa runt fönstrena så vi får samma vita nyans där sen som på lister och fodring mm. 

Efter det ska vi tvätta av elementen så Janko kan spraya dom vita!. 

Takena ska målas, sen ska det även tapetseras, slipas och lackas golv. 

Och sist men inte minst lister + fodring. 


Måste fixa oss garderober med som ska stå längst väggen efter ena sidan. 


Vi ska även byta innerdörrar eftersom. Blir 3 speglade dörrar. Kommer bli så fint när allt väl är klart.

Just nu lever vi i dammet och oredan. 

Men jag trivs så bra i mitt slott / min borg! (vårat/våran) 



Förutom fixande hemma både inne och ute. 

Så har jag ju umgåtts en del med vänner. Har även fått gå bredvid på ett ställe till så nu ökar väl chansen att jag ska få jobba lite... Fick mig tilldelat ett pass på måndag 10-13 bättre än inget alls och jag är glad för de! :) 



Känns som om de vänder lite nu med allt som va jobbigt innan. Och det känns så skönt. 

Har fått min nya jacka med som jag bara älskar. Visade sig att syrrans tös hade en likadan . haha. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vikten

Skolan


Ovido - Quiz & Flashcards