camillaochkaffe

Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla Augustsson - 19 maj 2011 20:21

Skaffa mig en ticker.. kanske ökar motivationen ännu mer med lite tur. 

Känner mig lite halvt besviken på mig själv... ingen träning varken igår eller idag. 

Varit sjukt trött ( pga av oron och dålig sömn. ) Och all min energi och har gått åt till oron... omedvetet. Fryser som en tok med. 

Men får väl ge det några dagar kanske... den 24 får jag ju tillbaka tabletten som fattas. 


Annars har vi haft tandvård hela dagen. Hemskt hur det kan bli i munnen vissa bilder va sjukt hemska.. och det är någons verklighet.

Kan lika gärna bli min när jag blir gammal. 


Imorgon är det kort dag i skolan 8.30 - 12 alldeles lagom en fredag.

Måndag är det hemma plugg för min grupp skönt det med. 

Hoppas på att man får sova gott i natt så man vaknar utvilad i morgon. 

Hade ju inte varit helt fel vill jag lova.






  



 





Av Camilla Augustsson - 19 maj 2011 07:50

När man inte får sova riktigt. Och vaknar var och varannan kvart hela natten. 


Man blir ju helt off. 

Och bara för det är jag döds trött nu i stället. 

Att man ska vara så beoende av sömnen för att funka normalt. 


Sitter här och väntar på att klockan ska bli åtta. 

Då kommer Aron och hämtar upp mig så vi kan bege oss mot skolan. 

Idag är det Tandvård hela dagen. 9-15  ska bli kul... är väl lite mer än att bara borsta tänderna liksom. 


Idag är det dag 2 på dieten hejja mig. 

bara 21 dagar kvar ska bli så skönt när det är färdigt sen. 

fast återstår ju en till operation efter nått år sen.. att ta bort maghänget. 

Men då är jag iaf klar med "verktyget" för att lyckas gå ner mer. 

Lika mycket jobb för oss vikt opererade som för någon annan. 

För sitter man bara röva och tror att man går ner i vikt av det och håller vikten man har gått ner så är man dum. 

Själva operationen är ett verktyg.. hjälp på vägen liksom. 

Men man får fortfarande tänka på vad man stoppar i sig mm. 


Yes... så ere.. 

Ne nu ska jag pälsa på mig och be till gudarna för att jag blir lite piggare under dagen för annars lär jag stå raklång och sova. 


Ha en bra dag mina vänner. 

Av Camilla Augustsson - 18 maj 2011 22:42

Min kväll har bestått av att ligga i soffan och glo.. oron har inte velat ge med sig. 

Fick se Greys iaf. Nått positivt i de hela. :) 


Men det är väl dax att tänka på refrängen och hoppas på att man får sova bättre i natt. Sömnen är ju ändå A och O. 


Imorgon har vi Tandvård hela dagen. Ska bli intressant. 


En cigg och sen



Ta min oro och hoppar i sängen....



FYFAN FÖR DETTA!!!!. 






















Av Camilla Augustsson - 18 maj 2011 18:23

"Svagare" än på länge...... tack vare en okompetent staffettläkare. 


Har ringt fram och tillbaka mellan psyk i Mariestad och psyk i Vara. i flera veckor. 

När jag väl får läkarna i Vara att fatta att jag blivit utan en av mina tabletter ( lyrican som håller min oro borta .. eftersom jag har generaliserad ångestsyndrom.. går med stendig oro.. utan att veta varför. )  Då sätter dom in nya... till den 24 maj... men NU då????  jag har lixom noll dom e slut.. och det förklara jag. 

Men då är det bättre att en person som mår jätte bra ( i vanliga fall med medicinering ) ska va utan helt och falla in i oron igen. gå utan. ursäkta mitt språk men hur FAN tänker idioterna???? LESS blir jag minst sagt om jag inte ska ta i så jag spricker. 


Grymt besviken på dom stollpskotten där borta blir jag iaf. 

Sovit kasst i natt.. = dödstrött i skolan = ännu mer oro. 

Det är bara att tacka och ta emot. 


Men jag är STARKARE nu.... så jag ska klara dessa dagar utan. Men det är som att få en hård spark. tack tack psykvården. 


Behöver liksom inte ens samtalskontackt eller någon kontackt med dem alls om dom bara sköter så jag får min medecin. Har ändå själv valt att sluta med tabletterna på morgonen... minskat själv... men de två jag har på kvällen är jag i stort behov av. 


AJA... sug min "balle" .


Gick ändå bra i skolan idag.. skönt är väl det. 

Trotts att jag varit extremt trött... vilket jag hatar att vara. 

Har gått bra med flytandet med.. så nu gör jag inget annat än att springa och kissa känns det som.. men det går väl över när kroppen vant sig lite mer. 

Hade tänkt gå ut på promenad men tack vare oron i kroppen och tröttheten så valde jag att krypa under täcket och lägga mig. 

Mindre bra kanske... men kändes bäst just då. 


Får väl hoppas man är piggare och slipper oron i morgon så tar jag mig en tripp till gymmet kanske. Får se... lövar inget!. 


Idag är det Grey`s Anatomy iaf.. och det gillar Milla skarpt. 

Älsklingen är duktig han... ute och traskar. 

Medans jag ligger och glor här i soffan. 

Väntar på att klockan ska gå så det börjar.. + så jag kan ta den sista drinken för idag. 


Men nu gottar jag mig med kaffe.. det är jag värd. 


deprimerande inlägg kanske... men så kan de va ibland... upp och ner. 

Men när allt varit upp i nästan ett år så känns det som ett stort bakslag i mitt välmående. 


Tack och hej.

Av Camilla Augustsson - 18 maj 2011 11:11

På pulvret... så nu ska jag flyta i 22 dagar. :) 

Tog vanilj till frukost så nästa blir choklad.. kaffe har jag drukigt självklart och nu tvingar jag i mig vatten... detta kommer GÅ BRA!. :) 


Mötet var givande igår... speciellt med kirrurgen.. han tyckte jag gjorde ett bra val när jag valde en GBP. Så nu är beslutsångesten borta helt.


Sovit som en kratta i natt så är sjukt trött nu. 

Ska strax bege mig in till skolan. Har redovisning om 2 ariklar som vi valt. 

Får se hur det går. :) 


Fick schemat igår med för hur jag ska jobba i sommar.. det blir soft.. men ändå lite kosing. 


I em blir det en promenix och plugg för min del. 

Och Grey´s Anatomy såklart.. inte en chans i världen att jag tänker missa det. :) 


Läjter my friends. 


Av Camilla Augustsson - 16 maj 2011 18:15

I morgon är första steget inför operationen den 9 juni. Lovely!

Blir några timmar där då man ska träffa kirrurgen,sköterskat,diettisten,narkosläkaren och sjukgymnasten mm. 


På onsdag ( 1 dag tidigare ) börjar jag med Modifasten. 

   


Skööönt det ska bli när det är klart sen. 


Ska försöka mig på att motionera minst varannan dag fram tills operationen.. anntingen gymmet eller promenad. Ja efter operationen med såklart... men behöver några dagar att läka mig på   .. minst.. 


     



Men allt för att gå ner så mycket som möjligt i vikt.  försöka går ju iaf. Yepp så är det. 


 gå från det till      

Önska går ju.. når jag bara mitt första mål så är jag jätte glad för det iaf. 

Av Camilla Augustsson - 15 maj 2011 19:52

Jag vet att du sover Känner värmen från din hud Bara lukten gör mig svag Men jag vågar inte väcka dig nu Jag skulle ge dig Allting du pekar på Men bara när du inte hör Vågar jag säga så Jag kan inte ens gå Utan din luft i mina lungor Jag kan inte ens stå När du inte ser på Och genomskinlig grå blir jag Utan dina andetag Min klocka har stannat Under dina ögonlock Fladdrar drömmarna förbi Inuti är du fjäderlätt och vit Och utan ett ljud Mitt hjärta i din hand Har jag tappat bort mitt språk Det fastnar i ditt hår Jag kan inte ens gå Utan din luft i mina lungor Jag kan inte ens stå När du inte ser på Och färglös som en tår blir jag Utan dina andetag Jag kan inte ens gå Utan din luft i mina lungor Jag kan inte ens stå Om du inte ser på Och genomskinlig grå Vad vore jag Utan dina andetag Vad vore jag Utan dina andetag
Av Camilla Augustsson - 15 maj 2011 09:59

Vi var hembjudna  till Simons vän Niten och hans sambo Jenny igår. 

Kollade på Speedway GP.. Dom körde i Göteborg igår, regnet öste ner. 

Så dom fick stoppa tävlingen. Vi åt gott och hade det trevligt. 


Va övertrött när vi kom hem.. så övertrött att huvudet värkte. Kom inte i säng för än vid två tiden. 


På förmiddagen var vi hos farmor Vivvi och fixa till en vindskiva eller va de nu kallas.. det va ruttet en bit iaf så fick såga bort och sätta upp en ny bit. Blev riktigt bra.. har en riktig handyman. 


Idag blir det soft tror jag.. är sjukt seg.. börjar bli gammal kanske inte van att va uppe så länge, längre.. haha illa. 

Ska börja med första uppgiften i Etik och Livsfrågor med. Ska även hålla på med den i morgon. 

Har ju eget arbete då. .


Nu är det inte långt kvar innan jag börjar flyta igen.. den 19 går start skottet.. nice.. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vikten

Skolan


Ovido - Quiz & Flashcards